تیمی از محققان به سرپرستی دکتر نی آلتراس از دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه شفیلد، روشی را به کمک هوش مصنوعی برای پیش‌بینی اینکه آیا کاربران شبکه‌های اجتماعی محتوای خبری غیرمعتبر را به اشتراک می‌گذارند یا نه، ابداع کرده‌اند. یافته‌های آن‌ها در مجله PeerJ منتشر شده است. محققان با توسعه روش‌های جدید پردازش زبان، روش‌هایی برای کمک به رایانه‌ها برای پردازش و درک بیش از ۱ میلیون توئیت از تقریبا ۶۲۰۰ کاربر توئیتر را تجزیه و تحلیل کردند. توئیت‌هایی که آن‌ها مطالعه کردند همه توئیت‌هایی بودند که دیدن آن‌ها در بستر رسانه‌های اجتماعی برای عموم در دسترس بودند.

کاربران توئیتر به دو دسته تقسیم شدند؛ کسانی که منابع خبری غیرمعتبر را به اشتراک گذاشته‌اند و کسانی که فقط از منابع خبری موثق اخبار را به اشتراک می‌گذارند. این داده‌ها برای آموزش یک الگوریتم یادگیری ماشین مورد استفاده قرار گرفت که می‌تواند به طور تقریبی ۷۹/۷ درصد پیش بینی کند که آیا کاربر در محتوای آینده خود از منابع معتبر استفاده می‌کند یا نه. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که کاربران توئیتر که اخباری از منابع غیرمعتبر به اشتراک می‌گذارند، به احتمال زیاد در مورد ت یا دین توئیت می‌کنند و از مطالب بی‌ادبی استفاده می‌کنند. آن‌ها اغلب توئیت‌هایی با کلماتی مانند لیبرال، دولت، رسانه ارسال می‌کردند و توئیت‌های آن‌ها اغلب به ت  مربوط می‌شود.

در مقابل کاربرانی که از منابع خبری معتبر اخبار به اشتراک می‌گذارند، اغلب در مورد زندگی شخصی خود مانند احساسات و تعاملات با دوستان خود توئیت می‌کنند. این گروه از کاربران بیشتر در توئیت‌های خود از کلماتی مثل: حالت، می‌خواهم، من، هیجان زده و تولد استفاده می‌کنند. یافته‌های این مطالعه می‌تواند به شرکت‌های رسانه اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک کمک کند تا روش‌هایی برای مقابله با گسترش اطلاعات نادرست در اینترنت ایجاد کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به دانشمندان علوم اجتماعی و روان‌شناسان کمک کنند تا درک خود را از چنین رفتار کاربر در مقیاس وسیع بهبود دهند.

دکتر نی آلتراس، مدرس پردازش زبان در دانشگاه شفیلد گفت: رسانه‌های اجتماعی به یکی از محبوب‌ترین راه‌های دسترسی مردم به اخبار تبدیل شده است، زیرا میلیون‌ها کاربر هر روز به شبکه‌هایی مانند توئیتر و فیسبوک روی می‌آورند تا از اتفاقاتی که در خانه و در سراسر جهان می‌افتد آگاه شوند. با این حال رسانه‌های اجتماعی به عنوان بستر اصلی برای انتشار اطلاعات غیرمعتبر تبدیل شده‌اند که تاثیر زیادی بر جامعه می‌گذارد و می‌تواند بر قضاوت مردم در مورد آن‌چه در جهان اطراف اتفاق می‌افتد تاثیر بگذارد. به عنوان بخشی از مطالعه، ما برخی از روندهای رفتار کاربر را شناسایی کردیم که می‌تواند به این تلاش‌ها کمک کند. به عنوان مثال کاربرانی که اخبار غیر معتبر به اشتراک می‌گذارند، اغلب در مورد ت یا مذهب توئیت می‌کنند، در حالی که کسانی که اخبار از منابع خبری معتبر توئیت می‌کنند درباره زندگی شخصی خود آن‌ها است. ما همچنین دریافتیم که ارتباط بین استفاده از زبان بی‌ادبانه و گسترش محتوای غیر قابل اعتماد را می‌توان به خصومت ی آنلاین نسبت داد.


منبع : yjc.ir

Exynos 2100 vs Snapdragon 888: محک زدن نسخه های Samsung Galaxy S21 Ultra

Sony Xperia Compact جدید در راه است ، اولین بار نشتی ارائه می دهد

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری سامسونگ برای راه‌اندازی خط تولید چیپست ۳ نانومتری در تگزاس

آن‌ها ,اجتماعی ,اشتراک ,منابع ,توئیتر ,کاربر ,به اشتراک ,از منابع ,در مورد ,را به ,منابع خبری

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دوربین تحت شبکه دانلود بازی های کم حجم با لبخند قیمت طلا معاملات طلا سئو عالی حریری به رنگ آبان قلب نوشته آبگینه فلامیمگو می‌خندد. Forgotten Son